Ninjornas klädbekymmer

b.k.a. (förkortning av "burger kings anfäktare" eller liknande) har vid båda de tillfällen då jag skrivit om orimligheten i lagar som begränsar klädsel för kvinnor påpekat problematiken detta utgör för ninjor. I ärlighetens namn är min ninjakunskap inte större än vad jag inhämtat från Robert Sheas Shike (lärt mig: opraktiskt att vara stor och rödhårig som ninja om man ligger med gifta kvinnor och att man mottas med initial tveksamhet som stor och rödhårig ninja) och Teenage Mutant Ninja Turtles (lärt mig: ninjor heter gärna som stora konstnärer och att en bo når långt men är långsammare än andra vapen).

Så, hur ska ninjorna klara sig undan burka/niqab-förbudet i Belgien nu? Svårt kan tyckas i förstone. Men om man tänker till lite så är det ju inget problem. Ninjor har ju lite som sin grej att inte synas och märkas så de får väl göra sitt jobba och hålla sig undan helt enkelt. Och om de åker dit på att ha klätt sig olämpligt får de begå harakiri.

För övrigt så har en undersökning utförd av Köpenhamns universitet kommit fram till att det finns 0 personer i Danmark som bär burka. Niqab är det fler som bär, 150-200 stycken varav 60-80 är konverterade danskor. I början av året citerade Claes Fürstenberger Politiken apropå detta naturligtvis oerhört stora problem i Danmark: "Om man ser någon som går klädd i burka så är det förmodligen en jägarsoldat under träning eller en journalist som vill känna hur det känns. Eller så är det en synvilla". Ninjorna verkar klara osynligheten alldeles utmärkt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0