Problemen med fotbollskillar

På väg från matchen hemma mot Trelleborg:

Lisa: - Tänk om man var ihop med en sån kille som spelar boll.
Jag: - Ja.
Lisa: -I Mff.
Jag: - Jo.
Lisa: - Det skulle ju vara jättejobbigt om han gick till ett annat lag. Jag skulle ju ändå heja på Mff klart.
Jag: - Så klart. Men man kan ju ha hans nya lag som andralag.
Lisa: -Är inte det att uppfatta som osolidariskt? Mot honom alltså, inte laget.
Jag: - Nä. Tänk såhär. Tänk att du jobbade i kassan på Ica.
Lisa: - Eh, ok.
Jag: - Och han hade ica-kort. Sen byter du och jobbar i kassan på Konsum. Tror du han då byter till att handla på konsum?
Lisa: - Jag vet inte.
Jag: - Nä, för ica är ändå närmast. Så du skulle ändå kunna heja på mff.
Lisa: -Tur.

Sen konstaterade vi mer uppenbara saker som det jobbiga i att fotbollskillar har fotbollslår och hur tråkigt det skulle bli på alla sommarfester som midsommar när det skulle vara en massa män som kunde det där med att lira boll. Så vi håller oss nog undan dem i fortsättningen också.

Annars så har Lisa valt Daniel Larsson som reserv och Fulle Rolle. Vi inväntar fler reserver från Max och Julia (Halsti) samt Jonathan och Jofi (Ofere). Harry (Kruys) bör rimligtvis ta sig samman och bestämma sig för en annan han också. Jag har valt Dejan om det skulle ha missats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0