Så många frågor som har så många svar om man bara orkar

Igår var som sagt en dyster affär. Det enda positiva var alkoholen på kvällen (tur att vi hann inom systemet i Sölvesborg, fem min före stängning). Särskilt när jag missade munnen med tandborsten och när Lisa satte på sig sina sovkläder bak och fram. Osäkert hur mycket det hade med vin att göra dock. Det är väldigt uttröttande att vara arg/ledsen/besviken i så många timmar som det blev innan man lade sig. Idag har varit betydligt bättre. Särskilt efter att Kalmar vann mot Helsingborg. Och ännu mer när vi vann quizen. Det är bra grejer.

Katterna är needy kräk som slåss när jag kommer hem. Jag har en blodblåsa stor som en femtioöring på hälen. När vi var ute och gick en runda idag pekade Lisa på en nyutslagen björk och menade på att den såg ut precis om mitt duschdraperi. Sen insåg hon att hon var för mycket i stan uppenbarligen. Jag är allergisk mot björk. Jag har ont i ögonen. Jag ska sova ikapp alla timmar jag var vaken när Lisa snusade i helgen.

Vad är lister? Varför finns det så många som inte kan säga r överhuvudtaget? Varför har jag inte planterat om mina perlargonsticklingar? Varför har inte någon annan badat Fedden? Vad gör man med blodblåsor, sticker hål på dem? Varför är det så jobbigt att gå och lägga sig när man är trött? Varför lyckades jag inte sova längre än till som mest halv åtta hela helgen? Vad är grejen med att köpa en bit kasserad gräsplan för 100 spänn? Varför kör Lisa och jag alltid fel när vi ska nånstans? Varför skriver jag detta?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0