Mensband

Alltså, det är så fantastiskt! På ett företag i Norge tvingas kvinnor bära röda armband när de har mens! Underbart. Skälet är att de förmodas gå på toaletten oftare och att genom att ha på sig detta övertydliga smycke är detta ok. Nu vet jag inte hur det står till med den norska mentaliteten och toalettbesöken. De kanske tycker att det är det härligaste som finns att hänga på toa under arbetstid. Kanske tar med sig favoritboken till jobbet för lite läsning där. Så är det nog.

Jag tänker också lite på de kvinnor som blir gravida och de första månaderna då räknar ut när mensen skulle ha varit så de kan smyga på så vis också. När de sen går ut med sin graviditet, får de ett annat armband då? Förslagsvis blått om fostret är av manligt kön och rosa om kvinnligt. Det känns som att det där med kön är viktigt på det här företaget så då gäller det ju att vara konsekvent.

Annars har ju det här med ofrivillig märkning en historia som vi väl alla känner till.



Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Angående kategorin... Detta skulle nog kunna passa minst lika bra under onödigt vetande. Åtminstone i vardagen... Vem behöver veta vad? Och när? Och definitivt varför?

2010-11-18 @ 13:54:25
Postat av: Emma Stillstrom

Min van från belgien sager att dar har alla kvinnor ratt att ta en betald dag ledigt per månad pga av mensproblem utan att någon kan klaga. Det tycker jag verkar mkt trevligare ^ ^

2010-11-18 @ 16:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0