Nej, men tack

Det går utför på Ronnebygatan. Först manifesterar sig vår hyresvärds ondska genom att de ska helrenovera våra badrum. Dvs, vi förlorar våra badkar och extra badrumsskåp för att vi i två, tre veckors tid vackert ska få ställa oss i kö i fastigheten mitt emot för toalettbesök och dusch. Att vistas i lägenheten medan de arbetar är i det närmsta en omöjlighet. Det har jag sett på nära håll när de  förde oväsen och byggdammade sönder allt hos Lisa för snart två år sen. Hon tänkte praktiskt och åkte till Schweiz och slet korsbandet istället för att vara hemma i kaoset. Nej, men det är väl jättebra att de genomför den här "standardförbättringen". Man måste ju tänka på värdens ekonomi också. Han har ju lämnat Bjärred för något flashigt i Lomma nu så det är klart att han behöver mer pengar och då är ju detta en bra genväg till hyreshöjning.

Sen, från måndag, ska de göra oss mer miljömedvetna också. Inte så att vi får behållare för plast och metall. Det vore ju bara praktiskt så naturligtvis inte. Tanken är snarare att vi ska odla fram en rejäl, livskraftig råttkoloni på gården. Som jag ser fram emot att spara ihop godis till dem! I fortsättningen, alla potatisskal till råttorna!

Förresten, vad har jag för lägenhetsnummer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0