Lommapåsk

Jag hänger i Lomma. Det är fint. Man har diskmaskin och tvättmaskin. Tre katter springer om benen på en därinne och två andra därute. Man är omåttligt populär, särskilt när man håller en påse torrfoder i handen. Till på köpet är det varmt och man har trädgård. Där kan man sola naken om man vill. Det har jag inte gjort hittills. I år alltså. Annars har jag, Kanske kommer. Däremot var vi en sväng till stranden igår och såg till att få mer än en rimlig dos sol för den här tiden på året. Övermåttan sol kom dock inte förrän i trädgården. På kvällen såg jag lite dum ut, men det har lagt sig nu och lite färg på näsan är väl bara charmigt?



Ja, ungefär så är det att vara i Lomma. Nämnde jag för övrigt att jag steg upp långt före solen i torsdags? Det vet jag att jag inte gjorde, men så var det. Vi skulle till Jönköping i jobbet. Egentligen var avgången från Höör kl fem, men jag protesterade till mig att vi kunde åka i två omgånger, så jag behövde inte lämna Lomma förrän kl fem. Bra jobbat. Jag var lite trött sen på kvällen. Lätt hänt. Men det gav sig ändå och vi var en sväng på Prickprick och sen en öl på Botulfs. På bussen till Lomma satt en kille och pratade i telefon om en tjej han var kär i som uppenbarligen inte ville ha honom. Lite underhållande att lyssna på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0