Är det hyacinterna?

Jag har nyst allt som oftast på sistone och nu när vi satt i soffan och jag andades tungt och beklagade mig över att jag var täppt, men inte i näsan utan liksom ovanför, som på sommaren när det är en mass apollen i luften och luftrören bara dör igen, slog det mig. Det är hyacinterna som vill mig illa. Jag menar, granen är ju död sen ett tag, blir lätt så om man glömmer vattna en dag där i början, och amaryillisarna är fortfarande bara knoppar. När jag är på jobbet känner jag inte någonting. Bara hemma som det där med att andas inte går så bra. Hyacinterna alltså. Jag blev Pan i testet på facebook, har det med det att göra? Vad är kopplingen mellan hyacinter och Pan i grekisk mytologi? Det är nog så. Taskigt att jag ska straffas för något som hänt för så längesen.



Kommentarer
Postat av: EM

Hyacinten kan framkalla allergi och har av Astma- och Allergiförbundet listats som en av de värsta doftallergiväxterna. Läste jag på Wikipedia idag. Man lär sig något nytt varje dag. Min lgh är hyacintfri iaf, du får komma förbi och lära mig baka lussebullar ;)

2011-12-13 @ 11:20:12
URL: http://emmmasblogg.blogspot.com/
Postat av: Teresa

Jonas började hävda att han skulle slänga hyacinterna. Jag vägrade. Bara två veckor kvar av att inte kunna andas. Blir nog fint...

2011-12-13 @ 22:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0