Hur man inte får kunder

Ett allt vanligare mål i butikerna har jag märkt att just det är, att undvika att få folk att köpa varor. Idag till exempel laddade jag inte mitt busskort på pressbyrån eftersom det kan man bara göra på vissa ställen och där jag var kan man bara köpa nya och jag var inte alls sugen på ett till kort i plånboken. Nu är det kanske ett ganska litet irritationsmoment, särskilt som det ju var ganska nära till en annan pressbyrå som tillhandahöll tjänsten. Fast ditåt hade jag inte vägarna förbi ändå. Det innebar att jag inte fick köpt tuggummina jag ville ha heller eftersom jag tycker att det är onödigt att betala på kort när summan inte uppgår till mer än 13 kr. Jag är skadad från att ha jobbat i kassa för många år. Så jag fick ha kvarsockerbeläggningen  på tänderna.

Efter det misslyckandet traskade jag vidare till åhléns där jag tänkte att de nog skulle kunna ha några lämpliga julklappar. Att jag fått hem kuponger från dem och därmed också påverkats att tänka att jag nog behöver en ny bh från triumph ändå när det ju är 20 % på dem och likadana tankegångar för de andra kupongerna påskyndade beslutet att gå dit. Problemet var bara att jag medan jag gick omkring därinne blev så väldans kissnödig. Det är ju ett city så jag tänkte att det borde finnas toalett på stället. Jag letade utan framgång. Så såg jag i trapphuset att det  skulle finnas på översta plan så jag gick dit och fortsatte leta efter badrummen. Till slut hittade jag dem undangömda längst ner i butiken vid underkläderna. De hade verkligen ansträngt sig för att kunderna inte skulle hitta dit. Bara det var imponerande. Nu hade allt kunnat vara frid och fröjd om det inte hade varit så att det kostade 5 kr att besöka toaletten på åhléns. Jag hade ju då inte 5 kr på mig och jag behövde kissa. Så jag fick lämna affären och köpte således julklappar annorstädes. Om de inte hade varit snåljåpar på åhléns utan satsat på service, i det här fallet gratis toaletter, hade de fått uppskattningsvis 2000 klirrande digitala kronor av mig istället för sura miner och gnäll. Fast det skiter väl de i. Kunderna är ju inte i fokus där och då är väl inte deras pengar det heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0