Patetiken frodas i Malmö, del 17

Jag hade en plan om att skriva ett ambitiöst inlägg om Jonas födelsedag och påföljande 30-årsfest. Så blir det inte. Det är intressantare att visa bilder på mig i rakt hår:


Hos frisören. Precis klippt. Första gången rakt hår i mitt liv. Både jag och Daniel (frisören) fascinerade. Nykter, drack kaffe och inte vin. Har aldrig druckit vin hos frisören.


Kanske en timme senare. Krill har fått en chock och förvirrar sig hemåt med risk för sitt liv när hon korsar Amiralsgatan. Inte lätt när man inte ser ut som förväntat. Jag reagerade inte så när hon satsade på polskblondering. Fortfarande nykter.


Fem minuter innan Danne plockar upp oss hem till honom för iordningsställande av kalaset. Jonas behöll skägget någon dag extra efter idogt tjat från min sida. Fint var det när det fanns. Båda nyktra.


Den bedrövliga matchen slut, kycklingen och vattenmelonsalladen äten, alkoholen påbörjad. Åbro 7,3. Var är gränserna för svennigheten?


Inte nykter alls. Ni har lagt märke till att man inte öppnar munnen om man har rakt hår. Jag antar att det är generellt och inte bara när jag tar bilder på mig själv.


Cissi berättar något som tas emot med misstänksamhet vad det ser ut som. Kanske pratar hon om husrenoveringar och trädgårdsskötsel så som de gör på mitt jobb, men det tror jag inte. Kan dock vara.


Ölen, inklusive turkölen från hörnet slut. Tur det fanns en box Jelzin. Tur man inte hade förstånd nog att tycka att det var en dålig idé att börja hinka från den. Då kanske man hade mått bättre nästa dag och det vill man ju inte.


Jonas fick inte med sig sin frukostöl han fick av Daniel. Får bli en annan morgon den intas.


Här efter börjar bilderna bli av sådan kvalitet att man undrar om det verkligen bara är ifånen som är inkompetent eller om ägaren möjligtvis har svårt att reda ut hur man hanterar en kamera. Kanske bäst att avsluta inlägget där. Nu finns ju en bild på Danne, den andre värden för kalaset, så då är ju allt med. Som synes, håret fortfarande rakt dock.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0