Fed in da house!

Ey! Här är jag! Er absoluta favvofavvis! Nästan lite mycket v:n där, blev lite vovve över det och en sådan förolämpning tar jag inte. Bara så ni vet.

Jag har framför allt en sak på hjärtat idag. Det är en allvarlig sak det gäller: Det här med den utbredda rasism som försiggår bland alla människor. Ni anar inte hur många gånger jag har kallats, rakt i ansiktet eller ännu värre bakom min lurviga rygg, ”den platte”. Bara att ge mig ett maskulint genus är högst förorättande. Om det är något jag inte har så är det en massa könsdelar som trillar omkring hur som helst utanpå kroppen. Usch. Men, det är som sagt inte huvudfrågan just nu. Att benämnas efter rasspecifika egenskaper anses ju inte vara okej bland människor, så varför tror ni att det är okej bland katter? Det är en sak att ni säger att jag är perser för det är jag ju, på samma sätt som jag är äkta malmöit med mina rötter i Husie, men att kalla mig platt är som att säga till en människa att han eller hon till exempel är neger/svarting/blekansikte (ja, jag gillar indianserier)/guling. Visst mitt ansikte kanske inte är lika välvt som på många andra katter, men det handlar mer om att jag har kort nos än att jag är platt i sig. Nej, jag blir faktiskt lite ledsen där långt innanför mitt hårda, men fluffigt mjuka skal.

Nu har jag varit allvarlig och öppnat mig för er så jag hoppas att ni skärper till er i fortsättningen, så kan vi ha trevligare samtal framöver.

 /Da Fed



Kommentarer
Postat av: Millan

Jag undrar om det är okej att kalla dig söt, då en av dina inneboende visar foton på dig?



Trevlig helg!

2011-11-12 @ 10:09:05
URL: http://www.saltpeppar.se
Postat av: Da Fed

Mjau!

2011-11-13 @ 14:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0