Pösk

Usch till den här veckan säger jag. Eller inte riktigt ändå. Usch till den här jobbveckan. 8 h 45 min övertid. Inte trevligt alls.
Men nu är det att inte resa sig ur sängen i onödan som gäller i påsk. Fedden känner inte alls så. Hon far omkring som ett litet jehu, inte Jesus som paddan föreslog. Det är visserligen hans död som är på tapeten nu, men det tror jag att kattskrället skiter rätt hårt i. Eller skiter gör hon ju knappt eftersom hon inte äter nästan. Det hinner hon inte i allt sitt galande och rastlösa omkringspringande. Vi har pratat med Igors människa, men de kan inte ta emot monstret här hemma förrän på söndag.
Snart upp ur sängen igen och börja fixa med efterrätt till folket som kommer på påskmiddag idag. Att det är påsk kanske inte kommer att märkas så mycket på maten, mer än att den blir åt det gula hållet. Gult må vara fult, men det är bättre än brunt som i en annan favvoblogg hos mig: Den bruna maten. Att lägga in länkar verkar inte paddan vilja så ni får googla istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0