Genomfrusen så det snuddar själen

Jag ska stå på mässa imorgon och övermorgon med jobbet. Det är inledningsmässan för nya MalmöMässan. Sydsvenskan talar om "rekordsnabbt bygge". Vi var där och byggde montern idag. Inte imponerad. Alls. Med en innetemperatur på 14° vill man gärna ha ytterkläder på sig, men den som har ställt ut på mässa vet att det inte riktigt funkar på det viset när man ska passa ihop en miljon delar och borra och leka smidig som en något. Det är kallt. Mina kinder är högröda och hjärnan går på sparlåga nu när hemma igen.

Jag dricker kaffe för att få upp värmen. Funderar på att börja fundera på det där med mat. Det blev ingen lunch, vi prioriterade att få klart skräpet isf att leta reda på något ställe som kunde erbjuda mat. Finns det ens något därute? Just nu är det ju mest grävmaskiner och grejor överallt. Att hitta dit är ett projekt i sig, detsamma att hitta parkeringen så oddsen är väl sådär för imorgon. Vi får väl smita iväg till Svågertorp för mat i värsta fall. Yey. Imorgon ska jag ta mig dit kollektivt tänkte jag. Kan bli intressant.

Nämnde jag för övrigt att hallskissen inte stämde med verkligheten så att vi fick en betongpelare lite lagom opassligt en halvmeter in i montern? Nej, det gjorde jag inte, men nu vet ni. Roligt blir det att stå och trängas på en rätt bra mindre yta än som var planen.

Fedden är dock gosig där hon sitter bredvid mig och kurrar alldeles nöjdlegad och fin efter helgen. De verkar ha kommit fantastiskt väl överens att döma av fotona Igors människa skickat mig:



Gosenosar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0