Jag tog ett bad

Det var varmt. Väldigt varmt. Jag började med att trippa i stegvis tills det inte riktigt gick längre och då jag valde att luta mig mot badkarskanten så att jag doppade kanske halva kroppen. Medan tanken var att vattnet skulle svalna till lite rimligare temperatur plockade jag fram min bok och började läsa. För den som är intresserad kan jag berätta att det var Hunger Games jag öppnade. Alltså ingen vampyrbok. Kan hävdas tillhöra samma genre ändå. Jag hann i alla fall inte halvbada rumpan länge innan det som inte fick inträffa naturligtvis inträffade. Jag halkade ner med resten av kroppen med ett stort flosh. Boken klarade sig. Lite rutin har man trots allt. 40 sidor senare klarade jag inte längre. Inte alls behagligt när svetten rinner ner över ögonen. Inte alls. Så jag steg upp och nu sitter jag och eftersvettas något alldeles kopiöst i min morgonrock. Mysigt. Bara det jag ville berätta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0