Så Paris alltså

Jag vet inte om någon uppmärksammat det, men jag har varit i Paris. Ni vet den där staden som ligger en bit söderut. I Frankrike. Jo, så jag åkte dit med Jonas över helgen. Vi började fint med en koreansk ananaskaka. Eller Jonas gjorde. Jag smakade min och konstaterade att tack, men nej tack.



Torra, sötgeggiga, koreanska kakor lämnades i förmån för till exempel croissanter:


Och vin:


Och kaffe:


Och fisksoppa:


Och ostron:


Och champagne:


Och lunch i solen:


Jo, så vi hade det ju trevligt. När vi inte åt och drack så var vi i Eiffeltornet:


Den uppmärksamme såg att bubblet var uppe i tornet också. Men det var inte bara där vi var, vi hade ju triumfbågen också:


Och så åkte vi ju buss:


Och vi väntade på bussar:


Och hängde i kvarteren Jonas mamma bott i:


Och i kvarteren Jonas pappa bott i:


Så köpte vi en padda:


Ja, ungefär så var det. Kan rekommenderas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0