Sjung mitt hjärta, sjung! Inte.

När jag åkte hem från Ystad i söndags satt en familj med en ettåring snett över gången från mig. Ungen skrek lite då och då, men det var inte så farligt. Jag är hyfsat tolerant mot småbarn. Vad som var värre var mamman. Hon försökte lugna sitt barn med en falsksång som inte var av denna värld. Det var så pass illa att varje gång hon tog till ton mådde man nästan fysiskt illa, och då åkte jag pågatåg och inte x2000.

Förutom jordgubbarna har huset i Lomma sommartid fler fördelar:
•    Insynsskyddad trädgård. Dock viktigt att komma ihåg solkräm överallt.
•    Närmre till systemet än hemma.
•    Närmre till apoteket än hemma.
•    Närmre till affären än hemma.
•    Avsevärt närmre till havet än hemma. Man ska bara orka gå dit.
•    Folk kommer och hälsar på.
•    De jobbiga katterna (mina) är instängda i huset och stör mig inte.

Ja det är nog det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0