Falsk självbild

Igårkväll blev jag orolig för min självbild. Jag äger ingen våg så nu när jag hade en ett par meter ifrån mig tänkte jag att varför inte. Efter att ha luskat ut hur den fungerade (eller det gjorde jag inte, den slog plötsligt bara på sig efter att jag försökt en stund) så visade det sig att jag vägde fem kilo mindre än jag trodde. Och då började jag som sagt bli orolig. Varför hade jag bilden av mig som vägandes så mycket mer när alla kläder fortfarande sitter som de ska? Håller man på att bli en sån där brud som ojar sig över att bli tjock? Jag blev lite rädd där en stund. Idag har jag ätit mackor med choklad (inte för inte är ju Bo f d dansk) till frukost. Krisen helt klart över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0