Knacka pensionärer

Jag har sett blogginlägg lite varstans om SD:s valfilm där kvinnor iklädda niqab jagar bort pensionärer med sina barnvagnar. Nu har jag dålig koll på statistiken, men är det inte så att barnafödandet är lika lågt bland invandrarkvinnor som bland kvinnor födda i Sverige? Jag har bestämt för mig det. Jag har också bestämt för mig att barnafödandet fortfarande är så pass lågt att de kommande pensionärernas utbetalningar kan bli svåra att klara. Det är ju något som krävs där med befolkningen. Vad kan det vara? Balans kanske? Men det är klart, balans kan aldrig uppstå när vi släpper in folk i landet som redan har avklarat hela bidragsperioden från 0-19 år. De skulle ju aldrig kunna bidra med något. Nej, nej. De kommer ju hit för att leva på bidrag. Naturligtvis. Mitt fel att tänka annorlunda.

Vad gäller att fyran inte vill visa valfilmen. Jag har inte så bra koll på juridiken där. Får man lov att visa reklam som är ren hets mot folkgrupp? Eller räknas det alls som en folkgrupp när det är så få personer det gäller? Jag vet inte, men jag har än så länge inte sett någon kvinna iklädd niqab med barnvagn springa omkring på stan i jakt på pensionärer. Jag har nog knappt sett någon med niqab, eller burka för den delen, alls. Men så är jag inte en gammal tant med rullator heller. Det är ju de som ska akta sig tydligen.






Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Det är tur att våra danska vänner bekymrar sig för det politiska klimatet i Sverige. Den enda vettiga lösningen är ju helt klart att de får sända valobservatörer så att det hela inte går helt över styr: http://www.sydsvenskan.se/val2010/article1221213/Dansk-kritik-Valcensur-i-Sverige.html

2010-08-31 @ 13:46:21
Postat av: Teresa

De har så många bra idéer. Khader har ju också insett att Sverige är ett u-land vad gäller yttrandefriheten: http://naser.blogs.berlingske.dk/2010/08/30/sverige-er-et-u-land-hvad-angar-ytringsfriheden/

2010-08-31 @ 15:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0