Tänk att ligga med en arab!

Alltså. Israel. Egentligen räcker det väl med det, men jag känner mig som en så oerhört god människa här på morgonkvisten medan jag väntar på att gå ner till tvättstugan igen så jag berättar väl.

I Israel har en arabisk man dömts till våldtäkt för att han påstått sig vara jude. Att de båda ville ligga och troligtvis tyckte att det var rätt gött hjälper inte. Han ljög ju om sin religion/etnicitet (varför kan man inte vara judisk arab undrar ju jag, borde det inte finnas en hel massa såna i just Israel? etnicitet och religion måste väl inte vara synonyma tänker jag. ingenstans står det om han var muslim eller kristen eller scientolog eller vad). När damen ifråga upptäckte att mannen bara var en falsk jude ett halvår senare blev det naturligtvis rättegång och han dömd till 18 månaders fängelse. Det kanske är så man ska göra om man skulle bli våldtagen. Inte hävda att man inte ville och visa på ev skador på kroppen, utan helt enkelt bara säga att han påstod sig vara vänsterpartist när han egentligen var säg sverigedemokrat i lönndom. Ska jag lägga på minnet.


Kommentarer
Postat av: b.k.a.

I princip blev han inte primärt dömd för en fysisk våldtäkt, men för att ha kränkt hennes själ (och jag antar att själen och kroppen hänger samman, i alla fall om man är i liv). Så nästa gång man känner sig själsligt kränkt borde man kan ta sig en funderare - kanske att man faktiskt blev våldtagen?

2010-07-23 @ 11:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0