Film och obehagliga lärare

Bio alltså. En intressant grej. Framför allt vuxna människor till kvällsvisningen, men visst fanns det en hel del gymnasieungdomar i full utstyrsel. Han som var utklädd till Draco Malfoy får nog högst betyg av mig. Filmen var också överraskande bra. Var ju lite negativt inställd efter att ha sett att den fått idel tvåor och treor av de flesta tidningar (bara SvD som bröt trenden med en femma). Över förväntan alltså. Lät också bli att kolla mobilen när jag fick sms.

Det verkar för övrigt som att de räknar med att publiken kan det där med att stänga av ljudet iaf nu. Varken igår eller i lördags var det några tillsägningar eller påpekanden om telefoner. Jag måste säga att HP lätt vinner över Sammys äventyr också. Både Fulle och jag konstaterade ganska snabbt att om det inte varit för att den var i 3D hade vi nog haft svårt att hålla oss vakna. Nu skrek alla barn till varje gång en fisk simmade nära, vilket höll en från sömnen. Bella och Visa var nöjda iaf och det var ju det som avr själva tanken.

På väg till bion såg Visa också en vampyr. Det viskade hon till mig när gotharen hade gått förbi oss. Sött. Flickorna behöver komma ifrån den homogena Hjärupbubblan ibland. Värre var när Bella berättade om sin lärare som förklarade för barnen hur farligt det var i Malmö och att barnen har vapen med sig till skolan som de viftar runt med. Lite opedagogiskt mumlade jag då mågot om ondska och sverigedemokrater. Det fick jag nyansera lite med att hennes fröken nog levt ett väldigt instängt liv och aldrig levt i Malmö. Fulle höll med mig, Bella var nog fortfarande lite tveksam. Men ärligt talat, vad är grejen med lärare som försöker skrämma upp barn och polarisera deras bild av samhället? Det passar iofs ganska väl in med Folkpartiets syn på skolan så allt är väl som det ska då.


En sliten Fulle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0