Klippa sig för miljön

"Klipp dig och skaffa dig ett jobb" sägs allt som oftast till allehanda slashasar. I Japan är det ungefär likadant, men ändå inte. Där är grejen istället "Klipp dig och behåll ditt jobb". Där leker de nämligen du-är-anställd-av-oss-och-nu-är-det-klydd-i-ekonomin-igen-så-vi-bestämmer-allt-över-dig-inklusive-ditt-hår. Männen ska ha "en frisyr med längre hår mitt på huvudet, och kortare i nacken och på sidorna" och kvinnorna "en kort page med lugg som kan dras åt ena sidan". Allt för att spara mer energi genom kortare användning av hårtork och minskad vattenförbrukning. Precis. Funkar säkert skitbra. Tur inte jag bor där eftersom en kort page hade inneburit minst dubbel vatten förbrukning och åtminstone tiodubblad hårtorksanvändning och jag då hade blivit den onda miljöboven trots följt direktiv. Låt mig gissa att det är någon utan något som helst liv som kommit på initiativet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0