Vad kan ett apotek tänkas sälja

Den där avregleringen för två år sen nåt. Jag vet inte. Eller jo, det gör jag ju och vad jag anser om den är inte direkt obekant för den som orkat läsa de gnällinlägg som samlats på hög sen dess. Nu i alla fall har jag i och med flytten fått ett erbjudande från Medstop Apotek, receptapoteket som de kallar sig. Det är intressanta erbjudanden de har. Jag kan få hela 50 % rabatt på ett köp där. Fint tänker jag, kan man ladda på med alvedon och sånt. Men så kommer det lilla kruxet i betydligt mindre stil nedanför "Gäller ej receptfria eller receptbelagda läkemedel". Min spontana tanke då är naturligtvis vad det då är de tänkt sig att jag ska köpa på ett apotek? Jag är ju lite gammaldags sådär som tänker att apotek är specialbutiker för mediciner. Fel av mig har jag fått lära mig, framför allt genom avregleringen. Jag börjar fundera om plåster och tandborstar är ok, fluortabletter?

Så läser jag vidare om mitt andra fantastiska erbjudande från dem och inser att deras munvård nog inte är värd att köpa där ändå. Det är nämligen så att om jag blir medlem vid mitt första besök hos dem (hur ska de veta vilken gång i ordningen det är jag besöker dem för övrigt?) berättar de att de bjuder på "det finaste vi har, nämligen en Medstop Extra Care handkräm" till det fantastiska värdet av 39 kr. Om en handkräm är det finaste de har litar jag inte riktigt på deras övriga sortiment av ickereceptfria eller ickereceptbelagda varor.

Det är alltså läge för en bojkott av det här stället från min sida. Jag tror att det är det som ligger i gamla posten i stan. Synd, jag gillar själva lokalen eftersom jag alltid nostalgiskt tänker på milslånga köer och kölappsystem som faktiskt funkade när jag är där. Men nu får det väl vara. Jag vill inte ha deras majskrokar eller bantningsgrejer ändå, även om jag skulle få halva priset på skräpet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0