Har jag missat något?

Svar: Ja, alldeles säkert. Om det mesta.

Men det här Juholteriet. Om man hårdrar det så är väl problemet från början att han gjorde avdrag/fick bidrag för dubbelt boende och eftersom det inte fanns några regler tillgängliga för hur man skulle göra om man inte levde ensam meddelade han inte detta? Sen finns det massor man kan undra över i det följande som i vilken ordning han fick infon (som inte fanns) och när "felet" rättades till och liknande, men är det intressant egentligen? Handlar det inte snarare om att han är lite för tråkig för att leda partiet, att han är lite för lätt att trycka ner? Mona Sahlin kunde man ge sig på utan problem i egenskap av kvinna, Julholt i egenskap av total avsaknad av karisma och tidigare fulspel mot Mona.

Sen ligger det ju i tiden att gnälla på allt som handlar om solidaritet så det är klart att drämma till sossarna är lätt gjort från hela mediesfären som ägs av det blåa patrasket. Min känsla i det hela, för det är en känsla, jag har inte några direkta fakta att hänga upp det på, är ändå att det mest handlar om total nyhetstorka eftersom borgarna inte gör något och när de väl struntar i vallöften eller försämrar villkor för de som har det sämst skyler de det genom att attackera Juholt istället.

Samtidigt som detta kan låta som ett försvarstal för Juholt kan jag inte litegrann låta bli att tänka att what goes around comes around. Arbeta järnet för att avsätta någon så kommer andra att göra detsamma för dig. Sjöstedt till statsminister istället säger jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0