Att sälja sin själ

SEB Trygg Liv begär av mig att jag ska sälja min själ för att jag ska få ingå i min arbetsgivares gruppförsäkring. De begär in en fullmakt av mig där

"Jag medger att min nuvarande, tidigare och senare tillkommande arbetsgivare, UC (kreditupplysning) samt läkare eller annan sjukvårdspersonal, sjukhus eller annan sjukvårdsinrättning, arbetsförmedlingen, Försäkringskassan eller annan försäkringsinrättning får lämna bolag inom SEB Trygg Liv samt de återförsäkringsbolag som anlitas de upplysningar, journaler, registerhandlingar, intyg med mera som SEB Trygg Liv anser sig behöva för att handlägga min ansökan om försäkring."

De uppgifter de är nyfikna på gällande mig, högst oklart vilka, kommer de sedan att lagra både elektroniskt och i bergvalv till långt efter min död eller avslutande av försäkring. De makulerar inget och hänvisar till datainspektionen. Eh? Ok.

Jag vet inte varför information om mina polyper när jag var fem, min bilförsäkring, mina csn-lån, mina klamydiatester etc är av sådana dignitet att de ska sparas i all evig framtid. Ännu mindre förstår jag varför de ska ha tillgång till dem. Jag skulle säga att de är helt jävla dumma i huvudet. Om jag haft SEB som bank hade jag bytt dem. Nu har jag inte det så det är inte så mycket att göra mer än att svära (se precis ovan) och konstatera att jag nog inte är särskilt intresserad av att åtminstone teckna mina försäkringar på ett ställe som 1. inte svarar på mail på fyra veckor, 2. har tre månaders handläggning innan de begär in kompletterande uppgifter, 3. är helt jävla dumma i huvudet.




Kommentarer
Postat av: Millan

Arroganta typer!

2012-03-06 @ 17:28:06
URL: http://www.saltpeppar.se
Postat av: Isabelle, SEB Kundservice

Hej!

Jag tycker det är tråkigt att du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende när du skulle teckna gruppförsäkring.



För att vi ska kunna hjälpa dig att bli rätt försäkrad så har du behövt fylla i en fullmakt. Har du frågor kring detta så mejla gärna mig på isabelle.seb.se så hjälper jag dig gärna.



//Isabelle

SEB Kundservice

2012-03-09 @ 10:54:21
URL: http://www.seb.se/socialamedier

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0