Fin i kanten?

Seb övergav mig för Benke den här helgen. Hade också hellre lekt i Gbg med bokmässa och allt, men men.. Nu är det ju i och för sig inte så att Malmö är helt tomt på kulturliv. Igår var det gallerinatt och man kunde strosa omkring och titta på konst och känna sig medelklassigt småfinkulturell. Det gjorde inte jag. Jag städade.

Man har ju fördomar om småstäder och särskilt dem i Norrland. Det är så det ska vara. Dessvärre infrias dessa föreställningar alldeles för ofta. I t ex Robertsfors får du vara glad om du kan hitta täckning så du kan lyssna av ditt mobilsvar eftersom du har varit i mobilskugga hela dagen och i Bollnäs är definitionen av utländsk mat en nachoburgare på Max. Nu blir det snart Svealand så kanske kanske om jag har riktig tur kan det finnas annat än pölsa och paltbröd i affärerna iaf.


Pölsa.

Ska kanske ta och köpa Pölsan av Torgny Lindgren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0