Fri öl = glad fylla

En del helger står ut mer än andra och den här var en höjdare! Fredagskvällen inleddes med vin hos Kringlan och Cissi och avslutades i mitt fall med tjuvittande på de andras kort när de spelade poker och sänggående innan de lämnade för Debban. Så medan jag sov skönhetssömn dansades det loss, vilket resulterade i lite trötta miner hos Kringlan, Fibbe och Andreas nästföljande morgon.  De var dock inte lika trötta som Blem och Fred som hade slarvat bort sig alldeles och inte orkade pallra sig upp till familjedagen på Sebs jobb! Det gjorde å andra sidan Olof, stylish i sin sjal, som kom i nästsista sekund. Seb har definitivt köpt upp sig. Det stod tydligt när man höll dagens första öl i handen! Familjedagar som inkluderar fri öl, glass och mat borde vara inbjuden till oftare.


Seb var mycket nöjd med att uppleva starten av en motor..

Lite senare blev det dags att casha in Kung Kobras quizvinst! Så det bar av till ölfestival, men där stötte vi på problem i form av en alldeles för lång kö. Så pirayorna avvek och vi ställde oss snällt och väntade. Blem och Fred som hade vaknat till liv vid det här laget var redan inne och klunkade den gyllene drycken. Väl inne var det bara att smaka sig igenom lokalen, mycket trevligt!

TIllbaka i Malmö blev det splittring när alla utom jag begav sig vidare till Johanna och Joel där det tydligen var ett hejdundrandes kalas. Själv blev det till inte-längre-så-unga-fröken Estelle jag styrde stegen. En hippa som inte gick av för hackor den heller. Dock hann ölen ifatt mig och jag snarkade timmar innan Sebben kom hem..

Nu är det bara för Seb att kämpa på och visa att nästa helg kan bli lika bra när han har sitt tema!


Kommentarer
Postat av: Stella

Inte längre så ung?? VAD menas! Och varför har du inte berättat du att du har en blogg. Jag är besviken.

2008-12-18 @ 20:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0