Öppet mål

Att säga att "man blir man av att göra lumpen" är oerhört korkat om man vill vinna en diskussion. Det hade en del missat i lördags när jag var på inflyttningsfest. Det var trevligt annars även om den återkommande diskussionen om två mäns kukstorlek bland några av tjejerna var ganska uttröttande. Särskilt som den endast byggde på lösa rykten. Och ingen annan visste vilka personerna var.

När jag småsprang till bussen sen var det ett par i 25-30-årsåldern som också skulle med. Killen var förhållandevis nykter, i synnerhet i jämförelse med flickvännen som inte kunde stå upp utan hjälp. Klockan var tio över tolv. De blev mot all förmodan påsläppta på bussen utan protester, men stannade inte många hållplatser innan hon inte klarade det längre. Ovanligt med det beteendet efter att man lämnat tonåren. Inget jag heller eftersträvar. Konstigt nog.



Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Så du eftersträvar inte att lämna tonåren? Vet inte om det är något jag rekommenderar att bli kvar i. Att lämna tonåren är både underskattat och överskattat. Men av omgivningen mest uppskattat.

2009-08-10 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0