Lite klen

När jag öppnar munnen låter det som att jag har kedjerökt cigaretter konstant i fyra dygn. Det har jag inte. Som tur är finns det te, citron och honung i mina skåp så kraxandet ska väl upphöra. Annars matchar jag ju Nymfens spruckna stämma ganska väl.

En gång när jag hade halsfluss på Irland och antibiotikan inte hjälpte (resistenta bakterier verkar gilla mig) vägrade de skriva ut annan medicin åt mig med argumentet att jag redan hade fått så mycket antibiotika under hösten. Undersökningsrummet hade för övrigt en tjock, luddig, blå heltäckningsmatta, torkade blommor på väggarna och en stor spegel med guldram bredvid sängen som fungerade som brits. En helt vanlig vårdcentral i Waterford helt enkelt. Så det kanske inte var så underligt att de var restriktiva med att bota min fluss. Jag bokade om mitt flyg och åkte hem en vecka tidigt till jul istället och fick kapslar att ta tre gånger om dagen i två veckor. På Södervärn tyckte de att det var värt med antibiotika. Det är så olika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0