Ankjul

På julafton är Kalle Anka vad alldeles för många familjer planerar sitt julfirande kring. De allra flesta är dödligt trötta på att se Pluto trampa sönder alla paket (varför har de slagit in så många tomma kartonger egentligen?) och det fina semestervykortet från husvagnssemestern (ungarna förstår ju inte ens att de skrivmaskinsäter majskolvar, de vet ju inte vad en skrivmaskin är) och ändå. Jag kommer naturligtvis att sitta i soffan redo prick klockan tre. Ferdinand är höjdpunkten.

Karl-Bertil Jonsson har jag faktiskt inte sett så många gånger. Däremot brukar vi se ankfilmen (eller vad det nu är för fåglar) om mamman (kan vara en pappa också och jag som är könsstereotyp) och ungarna som ska lämna dammen de bor i och ge sig ut på nya äventyr. Så är det en unge som har svårt att ta sig upp och man är rädd att de bara ska dumpa lillstackarn i en timme eller hur lång filmen nu är. När jag nu kollade tablån verkar det som att de inte ska visa filmen ikväll. Skandal! Så jag bjuder som en liten julklapp på en helt annan ankfilm:





Kommentarer
Postat av: Krillan

Har sett ankfilmen ett flertal gånger. Spänningsmässigt är den helt outstanding. Kommer att sakna den mycket. Får du nys om var man kan se den - lova att hojta.

2009-12-25 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0