Det tredje alternativet

När man vaknar på riktigt jävla dåligt humör finns två alternativ:
  1. Dra täcket över huvudet och undvika människor hela dagen.
  2. Gå upp, ta tag i sig själv och göra en ansträngning.
Jag valde det tredje alternativet som man inte ska välja imorse. Jag gick upp och sen åkte jag till skolan och spred min underbara ovilja, pessimism och oförmåga att linda in mina ord. Inställningen var att satsa på alternativ två, men det tvärdog när jag såg tåget rulla ut från perrongen samtidigt som jag kom upp på den. Så mycket för att man gör en ansträngning.

Nu ska jag fortsätta läsa min bakfyllebok och förhoppningsvis skaka lite liv i en positivare inställning till det mesta inför quizen ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0