Djur

På Grängesbergsvägen såg jag en hund som jag först trodde var en minigris. Sanna eller om det var Martin eller möjligtvis Kristian pratade på stationen i Skurup om en man som sålde falska minigrisar. Det kom vi in på efter att Martin hade ätit massor av döda djur, främst gris, på julbordet som Sanna, Ylvar, Graciela och jag var de enda på hela skolan vad det verkade inte gick på. Vi läste Illustrerad Vetenskap, Ordet och Postis i diktform istället. Sen började det snöa och en svart katt som jag tidigare pekat på blev som vansinnig och sprang fram och tillbaka längs åkerkanten. Samtidigt låg skolkatten som heter något jag inte vet och som jag inte vågar klappa eftersom ingen vet om den är avloppad eller om jag kommer få hem en massa ohyra till mina katter i sin korg bredvid soffan vi befann oss i /vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0