Julaftonssammanfattning

Igår var det julafton. Daniel spred för allehanda släkt och vänner att han inte hade blivit inbjuden till mamma och Bo. När detta nådde modern blev hon inte helt nöjd, men han fick komma ändå. Så som sig bör skötte Bo maten och mamma spelade mafia wars. Jag drack glögg.


Några veckor tidigare provade Bosse en föreläsningspresent som tupé. Han blev inte särskilt övertygande med ett lokalt svall på hjässan dock. Shitty fick en t-shirt liknande den herrn ovan bär på bilden i julklapp av Svennes älskarinna stod det på juletiketten iaf. Fast där var det Sven hon hjärtade.


Fulle hade sett Avatar i söndags och behållit glasögonen. han kände sig tuff när han höll undan luggen med dem. Det var för övrigt inte så lönt eftersom hans hår var smutsigt nog att forma precis hur som helst. Jag såg också Avatar häromdagen. Den rekommenderas.


Efter att vi tittat på Kalle och sedan ätit upp honom kom i vanlig ordning tomten. Shitty missade honom när hon var och tittade till sitt sår på benet hon fått när hon trillat i en trappa. Förutom ett äckligt växande sår på knät hade hon också en snygg blåtira vid ögat. När hon och Svenne var nere senast hade han rivsår över hela kinden.


Shitty hade stickat en halsduk till mig. Flätstickning. Mycket fin. Den fick jag i julklapp av tomten, ibland har man tur.

Senare framåt kvällen spelade vi Retro. Jag spelar inte spel särskilt frekvent eftersom jag är en särdeles dålig vinnare och förlorare. När det spelas i lag går det dock bättre. Mor och Bo vann tack vare fusklätta frågor och Daniel och jag kom tvåa med vår fantastiska allmänbildning och förståelse av våra meddeltagare. Shitty och Svenne kom sist på grund av motsatsen till Daniels och mina förutsättningar. Fulle hade redan lämnat för att möta upp Lasse och dricka mer öl.

Sen missade jag sista bussen och sov dåligt ett par timmar tills den första lämnade Lomma vid sextiden. Katterna var glada att ha mig hemma igen. Jag med. Sen väckte Dillkvisten mig när han skulle hämta kaffekokaren och trodde att jag inte var hemma. Det var jag som sagt. Nu lever jag sen dess morgonrockstillvaro och ska så göra tills det är gå-ut-dags igen.



Kommentarer
Postat av: Svenne

Och så var det du som låg på luftmadrassen klockan 03:00 och skrek: "jag vill spela TP!!!"



När du egentligen skulle ha förberett dig för julottan.

2009-12-28 @ 09:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0