Patetiken frodas i Malmö, del 6

Jag är inte lika benägen att inte gå och lägga mig som min yngre bror vad det verkar. Igår kom han ut till Lomma med andedräkt och händer tydligt influerade av alkohol och nikotin. Han hade varit ute och svirat någonstans och vid stängning gått vidare till någon svartklubb. Inget konstigt än så länge. Det lite mindre genomtänkta var väl därefter när han med följe kände att Rosengård dit går vi och ser vad som händer. Nu hade ju pojkarna lite dålig koll och tänkte att de var i mitten av stadsdelen när de kom till Citygross. Där försökte de få kaffe, men det var slut och Fulle blev frågad om han inte skulle gå hem istället. Svaret "jag vet inte hur jag hamnat här" bemöttes med bekymring då det tolkades som att han var hemlös. Då kände väl gruppboendet att det var dags att röra sig mot Värnhem igen och väl där passade de på att våldgästa Erik (som inte finns) som jobbade och införskaffa lite sushi. Efter att ha varit hemma och vänt tog Fulle så cykeln och trampade till mor och Bo och var där vid halv tolv något. Sen sov han i soffan och vaknade endast stundtals till för att äta något och ta någon öl.


Ganska stilig ung man trots allt.



Kommentarer
Postat av: Julle

Fel: Pojkar, gruppboende och Erik

2009-12-07 @ 20:34:26
Postat av: Barry

Att förvränga information är fullt acceptabelt när det gör historien i fråga roligare. Den sanna historien är dock betydligt lustigare. Alltså: veckans kalkon.

2009-12-11 @ 22:32:40
Postat av: Teresa

Helt korrekt. Jag borde kanske ändra så vitt jag vet. Så rättning: Det var inga pojkar och inget gruppboende då följet var en dam. Och detta faktum uppskattas, även om man kan fråga sig varför Rosengård känns mer attraktivt än att gå hem ihop. Underlig ung man alltså. Skärpning!

2009-12-11 @ 22:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0