Patetiken frodas i Malmö, del 7

Igår återfanns varken Cissi eller jag på Debaser. Eller Tempo, eller Metro, eller Tröls. Vi tänkte "sunkhak" och gick till Sapla. "Kommer jag att få löss?" yttrades från damen mittemot mig som omedelbart ville ta tillbaka sina fördomar. Jag menade på att mannen bredvid henne inte hade kliat sig i håret iaf så det var nog ingen större fara. När hon sekunder senare insåg att "det här kommer du skriva på din blogg va?" så kände hon att det var på sin plats att förtydliga: "Kolla människorna här, de tror att de är edgy. Detta här är så Möllan personifierat. Jag kan räkna till fem personer med tjurring. Alla utom jag har en såndär härlig second hand-scarf från UFF och lite edgy frisyr som någon kompis klippt." Ungefär så lät det. Och jag håller med till fullo. Det kommer dröja innan vi går dit igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0