Förargelseväckande beteende

I en diskussion med Seb och Kringlan för ett par år sen ansåg de per automatik att det var värre när kvinnor kissade offentligt än män. Jag höll inte med. Eventuell exponerad hud som hud. Annars bör naturligtvis kisserier på allmän plats begränsas till nödfall, och de är ytterst få vad urinerande män utanför en öppen restaurang än säger. Men som sagt om det inte finns några alternativ så. Och så tror jag oftare är fallet när det gäller kvinnor än män. Om man då skulle få böter för detta brott när det inte beror på lathet eller snålhet? Vad är alternativet? Kissa ner sig medan man går? Inte mindre förargelseväckande, snarare tvärtom, men knappast något man kan fällas för.



Kommentarer
Postat av: Kringlan

Oj, jag har glömt att jag en gång haft såna märkliga åsikter. Jag tar tillbaks.

2009-07-20 @ 13:22:55
URL: http://sr.se/p3/pangprego
Postat av: Teresa

Om jag inte alldeles missminner mig började diskussionen med att ni tänkte kissa genom fönstret. Den slutade med att jag blev förbannad och gick och lade mig.

2009-07-20 @ 13:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0