Titulera mig om ni vill

Jag har fyllt år. Det firades med tårta och bullar på söndagen och med bubbel, mat och fotboll på måndagen. Tån på skorna jag hade är lite skadade av asfalt och betong. Egentligen borde man ha sparkvänliga skor när man går på fotboll. Åtminstone om man håller på Malmö. Då är det nog ett måste.

Imorgon kväll tar jag nattåget till Berlin med Lisa. Hon kan tyska, är ju en tyskunge. Inte jag. Men jag har pluggat lite så förutom klassikerna Deutchland über alles, Lebensraum och Arbeit macht frei kan jag numera även lite könsord. När vi bokade hotellrum, ja vi satsar på lyx här, så kunde man välja titel: Dr, Mr, Mrs, Miss. -Dr, natürlich! sa jag. Miss kändes lite mesigt och jag är ju varken man eller gift så det låg närmst till hands.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0