Att jobba kommunalt

Anledningar till att jag inte fick traineejobbet var att jag verkade vara "för individualistisk, högpresterande och krävde för mycket av mina medarbetare". Ja, det är klart. Det var ju ändå ett kommunalt jobb jag sökte. Vad tänkte jag?

Var en sväng till Kalmar idag och var diplomatisk med kvinnan jag åkte upp med när hon pratade om hur hon sagt upp sig från sitt jobb och nu hade en time out för att hon höll på att gå in i väggen för att det var så mycket med jobbet. Att hennes man sen bara är hemma på helgerna kan ju inte ha med saken att göra. Så det roade jag mig med i bilköerna. Jag kände inte heller någon sorg över att jag missar Sweden Rock . Folk ser visserligen väldigt heta ut när de dreglar öl i stripigt hår och urtvättade t-shirts, men jag jobbar ju imorgon så tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0