Vino vino

I Lomma har de ett systembolag av den gamla skolan, dvs man tar en nummerlapp och säger vad man ska ha till mannen (är nästan alltid män) bakom disken. Jag har länge levt i illusionen att anledningen till detta förfarande är att de ska kunna ha ett större sortiment. Det är lögn. Inga av mina tre förstaval av vin fanns. Så kan det också vara.

Cristoffer var över på middag i måndags. Han hade med sig två miniflaskor Chapel Hill. Föredömligt. Apropå vin.

Apropå att det är varmt ute förstår jag inte varför så många medelålders män plötsligt tycker det är ok att flasha sin fetma för allmänheten. Jag misstänker dessutom att det är samma herrar som åberopar sedesamhet för att kvinnor (och flickor?) ska ha överdel på badhus. Det är inget måste i Malmö från och med idag. Tycker väl egentligen att det finns viktigare saker att fokusera på om man vill diskutera objektifiering av människor, men håller ändå helt med i fullmäktigebeslutet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0