"Oh, she's crying. Is she afraid of the big bad book?"

Igår var jag mer död än levande. Så kan det gå när man slarvar. När jag sent omsider kom upp vid femtiden var det för att ligga i soffan och äta chips med Lisa, alltid bra! För första gången på väldigt länge såg jag Cruel Intentions och ja, det är en underhållande film. I vanlig ordning för genren är de stackars 17-åringarna alldeles för förvuxna och lillgamla, men ändock så rätt. För att följa upp detta trotsar jag ipred och hämtar hem Dangerous Liasions. Annars finner vi på min filmtopplista, utan inbördes rangordning, Closer, Breaking the Waves och Kill Bill 1&2. Jag har svårt för filmer där karaktärerna gör saker de inte får. Då är risken påfallande stor att jag avlägsnar mig och istället frågar vad som händer från ett annat rum.

Idag fyller Kristin 30 och ställer till med baluns. Det kan bli lite svårt att hitta presenter i paritet med de från Citygross jag fick av henne som inflyttningsdito. Tänker att den nya presentaffären på hörnet Ronnebygatan/Nobelvägen kanske kan erbjuda något tjusigt. Vi får se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0