Min spännande dag

Jag förstår att frågorna är många och intensiva: Vad har jag gjort mer idag? Har dagen bättrat sig? Är det dun överallt? Hia er! som man (eller en del) säger här i södern. Jag ska berätta den spännande fortsättningen på berättelsen om min dag:

Väl uppe i lägenheten låg katterna och sov helt ointresserade av mina göranden. Så jag valde i vanlig ordning att göra absolut ingenting. Det är naturligtvis en underdrift, att spela spindelharpan är också en syssla. Jag var helt fantastisk och den gick ut med fyra färger gång på gång. Lite uttråkad gnuggade jag mina trötta ögon och konstaterade att det fortfarande var sömngrus lite varstans. Att tvätta ansiktet kändes dock som överkurs. Istället muttrade jag för mig själv om att jag var trött, är lätt hänt när man bara sovit 3-4 timmar.

Så var det dags att gå ner till den kära tvättstugan igen. Där var det till att tömma luddfacket i torktumlaren på ansenliga mängder dun igen. Jag misstänker att jag är den enda i de tre fastigheter som delar på maskinerna som gör detta för övrigt. Nu tumlades alltså täcket enbart med avseende på att få dunet som klistrat sig fast längs med sömmar och tyg att lossna och förflytta sig ner i just luddfacket. Funkade uppenbarligen ganska väl. Övrig tvätt veks, undantaget annat som varit i torktumlaren under dunstormen. Den blir det till att tvätta om en annan dag. Inte imorgon dock.

När jag gått upp igen i väntan på att ta upp det sista såg jag mitt för dagen mindre vackra anlete i spegeln och försökte få bort dunmassan som virvlat sig in ganska precist överallt i mina visserligen ganska smutsiga lockar, men ändå. Jag lät det vara. En halvtimme senare hade jag återfört all min tvätt till lägenheten.

De närmaste tre timmarna, alltså de mellan 12 och 15, är svårare att placera in exakt vad jag gjorde. Jag hade planer och ambitioner, men mer än att jag åt någon slags lunch kan jag inte minnas. Jo, jag såg Glamour. Ridge har visst flyttat hem till Taylor igen och Thomas och Steffy gör allt de kan för att de ska bli tillsammans "på riktigt" igen, Jackie har gift sig med Owen och Nick och Bridget som också är nygifta är vansinniga på dem. Ungefär så ser det ut nu.

Strax efter tre tänkte jag att det var ok att sova en trekvart något så jag ställde mobilen. Sen snoozade jag ett par gånger och sen glömde jag trycka på snoozeknappen och vaknade halv sex för att jag behövde kissa. Mörkt som det var ute tog det mig ungefär tio minuter att räkna ut att det inte var tidig morgon utan att jag hade sovit bort själva dagsljuset bara.

När man sover sådär på dagen mår iaf jag i princip alltid ganska uselt när man vaknar och sen resten av dagen också. Fast det är inget man kan hänga upp sig på när det finns viktigare saker att göra. Mitt mål för dagen var att införskaffa popcornkrydda, någon ostvariant, på Gray's. Så jag trampade iväg bara för att mötas av beskedet att Malmöborna inte förstår sitt eget bästa och att de har slutat ta in det pga brist på intresse. Vansinnigt. Så det blev till att vända, köpa ost och chips och sen hem.

Kvällen har då än så länge lagts åt att surfa efter återförsäljare av den denna ädla smaksättare. Har gått sådär får jag säga. På Flashback finns det långa trådar om just bristen på det dock. Man kan beställa från USA och då är det många bra och flera vad det verkar riktigt dåliga smaker (eller vad sägs om chocolate marshmallows) som står till buds. Dessvärre var det bästa jag kunde hitta ett köp fem, betala fyra-erbjudande där slutnotan ändå hamnade på närmare 400 kr så det får vara. Ska se om inte Bettan kan ordna hem lite från Kanadickland i jul.

Nu är ju som sagt inte kvällen över, utan det finns massor av spännande moment kvar innan ögonen slocknar. En Fed ska få p-piller, tvätt ska ev läggas in i skåp, mitt hår ska tvättas, kroppen tvagas, disken troligtvis staplas i vasken, texter ska läsas och kommenteras, texter borde skrivas, tänder ska borstas etc etc. Ni ser, oerhört busy!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0