New Moon

Igår såg Maria och jag först Twilight hemma hos mig och sen New Moon på bio. Hon hade inte sett någon av dem tidigare och inte heller läst böckerna, men blev efter kvällen biten tänkte jag skriva, fast det är lite väl töntigt. När jag och Blem såg Twilight på förhandsvisningen förra året tyckte vi att kidsen var ganska jobbiga med alla hysteriska skrik så fort nya karaktärer introducerades eller ett finger snuddade vid en person av det motsatta könet. Igår konstaterade Maria och jag att majoriteten av besökarna var ganska stora ändå och gissade på att de flesta var runt 18-19 och andades ut lite. Och det gjorde vi rätt i för detta var en ganska sansad publik vad gällde sånt iaf. Vad den däremot reagerade på å det grövsta var överkroppar. Det var väldigt mycket exponerade manliga bröst som visades upp stup i kvarten och varje gång en halvklädd man kom i bild steg tantsjukan till oanade höjder. Oavsett var filmen i likheten med Twilight underhållande, men inte direkt något Guldpalmsmaterial.

Annars läste jag i DN nyligen att fru Meyer är mormon, vilket förklarar en hel del om synen på sex före äktenskapet och abort i serien. Men men, man kan inte haka upp sig på allt alltid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0