Bussunderligheter

När man åker buss händer en del mer eller mindre underliga saker. Som busschauffören förra veckan. Senast att inrapportera gällande detta är:
  1. Ett annat tillfälle förra veckan när jag steg på bussen på centralen. Jag var först på och slog mig ner en bit in. Som tredje person efter mig kom en kvinna och hon satte sig på sätet bredvid mig. I en i övrigt tom buss. Underligt. Dessutom luktade hon mycket parfym.
  2. Imorse vid Folkets Park. Jag har alltid min shuffle igång för att slippa andra människor på väg till tåget. Bredvid mig gnäller en kvinna och menar på att "detta kommer jag aldrig göra om" varpå väninnan som har sittplats svarar "det är mycket bättre om man sitter ner". Gnällspiken replikerar: "Jo, men det är alla som pratar som stör mig". Till exempel de som överröstar min ipod tänker då jag.
  3. I eftermiddags. Ingen steg av vid Folkets Park. Mycket underligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0