Ofere

Att hålla på Malmö är i regel frustration och svordomar (inombords, undviker att svära så det hörs), men så hände något för tre matcher sen. Matchen mot Djurgården hade flera underhållande inslag som hade fått mig ganska nöjd även om vi (ni ser, jag identifierar mig med dem när det går bra) inte hade vunnit. Tauers (?) nedtacklande av linjedomaren där han sen reste sig upp och visade att han var ok och vände sig och gick medan domaren fortfarande låg och sprattlade på gräset var humor. Malmös två mål mot deras enda var naturligtvis det viktigaste, men kanske inte roligaste. Det bästa var ändå de sista fem minuterna innan matchen tillfälligt blåstes av. Kanske inte att klacken kastar fulla ölflaskor på Kruys, det är mest onödigt, men att Tauer efteråt går fram till Kruys och gör en skallningsrörelse mot honom. Och när två djurgårdare strax därefter lugnt promenerar in på plan utan att vakterna bryr sig nämnvärt. Fantastisk match enligt mig.

Så var nästa gång mot Elfsborg i måndags. Jag låg hemma sjuk och tänkte lyssna på den på nätet. Tji fick jag. Det är endast pc-användare som har tillgång till matcherna i sin helhet. Tack SR. Så jag blev uppdaterad om de andra matcherna i allsvenskan och fick referat om hockeyn också. Som tur är vad gäller just detta målkalas till match så kunde jag iaf läsa på nätet, Lisa fb-chattade (hon kunde lyssna på matchen) och Fulle messade och ringde efterhand. Man känner ju lite för många boråsare så det är ju väldigt tacksamt att utklassa just dem.

Igår var det dags för Ofere att göra dubbelmål för tredje gången i rad. Nej, det är väl inte så mycket mer att säga om det än att det blev ett spontant jubel när Wilton visade sig vara bänkad från start. Nu får vi hoppas att det fortsätter så här så kanske kanske det finns chans att klättra upp ett par placeringar i tabellen iaf. Nästa match mot Hammarby på söndag! Då lär jag vara bakfull.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0