Mitt nya, nyttiga liv

Har jag nämnt att idag är starten på mitt nya, nyttiga liv? Med nytt och nyttigt menar jag inte samma sak som varken Anna Skipper eller valfri idrottsutövande människa. Min definition är mycket mer bekväm än deras. Jag behöver inte förstöra morgonjuicen med att hälla i äckliga alger eller springa fem kilometer flera gånger i veckan. Det nästan enda jag ska förändra är att se till att inte bara äta bröd och ost i olika former, utan få in lite protein och grönsaker också. Borde inte vara så svårt. Nu sade jag nästan så det är uppenbarligen något mer som ska till i mitt nya, nyttiga liv. Det andra steget är att jag ska börja gå på jympa igen. Nu ska man naturligtvis inte överdriva användandet av muskelgrupper så jag tänker en gång i veckan, två om jag känner mig oerhört hurtig. Ni ser, snart är jag alldeles ny och nyttig och ni känner knappt igen mig!


Jag när mitt nya, nyttiga liv kommit igång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0