Dulee friad men dömd

Det här med Dulee Johnson är besvärligt tycker jag. Han är friad för våldtäkten. Om han begick den eller ej vet inte jag, men enligt svenskt rättsväsende var det inte så. Nu sparkas han för att han anses ha svärtat ner klubben. Storsponsorn Åbro har också hotat med att avsluta samarbetet om så inte sker. Det gjorde de redan när anmälan kom.

Det är alltså flera problem i det här. Fotbollsmässigt först och främst att det är sponsorerna som bestämmer över det sportsliga. De blir alltså viktigare än laget och människorna i det. Moraliskt är det vansinne om han är oskyldig och genom en falsk anklagelse förhindras att fortsätta sin karriär. Isf är det inte han som har svärtat ner klubben utan då är det kvinnan som har ljugit. Men så kan det inte vara har AIK bestämt. De har dömt honom tvärtemot tingsrätten.

Slutligen undrar jag hur mycket av detta agerande bygger på att han är svart. Om man är svart är man våldtäktsman, det vet ju alla. Att Hedman skulle betalat för sex är på samma vis en orimlighet, det förstår ju vem som helst. Han är ju blond som få. En riktig svensk, och såna gör ju inte sånt.



Kommentarer
Postat av: David

Dulle har ställt till nog med besvär redan. Han har fått många chanser utan att bättra sig. Därför är det rätt att göra sig av med honom. Klubben borde ha agerat före sponsorerna. Men klubben tänker också på pengar. Särskilt när det gäller råttorna. Men naturligtvis, kanhända hade det sett annorlunda ut om det rörde sig om Magnus Hedman, den gamle snortarhunden.

2010-12-07 @ 21:34:53
Postat av: Teresa

Han friades från rattfyllan i hovrätten vill jag bara påpeka. Inte för att jag egentligen betvivlar hans skuld i något av rättsärendena, det är inte där problemet ligger. Snarare att rättsväsendet har så låg status när det gäller våldtäkt att ingen litar på en friande dom.

2010-12-07 @ 22:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0