Katterna ligger i krig

Det började i lördags. Jag var hemma hos Lisa och käkade. Sen gick vi över till mig och fortsatte jobba på romen. Den timmen, två timmarna jag var borta hade uppenbarligen en konflikt blossat upp i Kattpalatset. Slagsmål får man nog benämna kattskrällenas aktiviteter sen dess. Inte bara slå bort den andra när hon är för närgången. Nej, nej. Snarare söka upp varandra och smälla till, gömma sig och hoppa på, fräsa på varandra, jaga över lägenheten etc. Vid matskålarna verkar det råda vapenstillestånd. Samma sak i kattlådan under utförande av behov. Inte sekunden efter dock. Jag vet inte vad fejden rör sig om, men plötsligt ska båda sova i sängen och tävla om ens uppmärksamhet. De är störiga.


De ser snälla ut. Det är lögn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0