Patetiken frodas i Malmö, del 14

Om man ska vara petig borde detta inlägg vara nummer 13 och 13 14. Nu måste inte allt alltid vara kronologiskt. Jag bara säger det så är det sagt.

I torsdags var jag med vuxendagiset i Köpenhamn och tittade på konst. En del var mer noggranna tavelkonsumenter och andra som jag ganska mycket slarvigare. Det var trevligt iaf. Vi åkte citytunneln och det var första gången för mig. Jag var imponerad av att vi inte blev mer än dryga halvtimmen försenade. Ibland blir man glad för så lite, men så är man också van vid hur fint tågtrafiken flyter. Efter några timmar lämnade vi Statens museum for kunst och gick på ölen. Trevligt trevligt det med, men jag var tvungen att smita iväg för julfest på Sydsvenskan. Tåget till Malmö var inte mer än tio minuter sent. Ännu mer imponerande.

Ibland är jag klok och i torsdags var en sån dag. Inte kväll, men dag. Jag hade alltså kollat väderleksrapporten och insett att cykel var lika med livsfara och satsade på buss istället. Klokt som sagt. Mindre genomtänkt var min alkoholkonsumtion. Det är lätt hänt ibland det med. Så på fredagen ville jag bokstavligen nästan dö på jobbet. Mina kolleger roades av att jag blev tvungen att lägga mig och sova en kvart på soffan på eftermiddagen. Alternativet var att somna med tangentbordet som huvudkudde. En positiv sak med arbetsdagen var dock att jag äntligen efter tre, fyra månader fick inloggningsuppgifter och mejlkonto. Hittills har jag annars hetat en massa olika saker på allt jag loggat in. Det räckte att andas en sekund om det vid julbordet så var det fixat nästa dag. Enklare än man skulle kunna tro efter all tid.

Werner hade julmys på kvällen och Aron inflyttningsfest. Jag ville sova. Som den goda människa jag är begav jag mig dock i Lisas sällskap till Aron. Werner fick ursäkta, men det fanns inte en chans att jag skulle orka båda kalasen. Hos Aron flyttade jag in i ett soffhörn med ett glas vatten som Lisa mycket gentilt fyllde på varje gång hon skulle ha vin och det skulle hon ofta.

Jag är avundsjuk på deras "stjärna".

Temat för inflyttningskalaset var att ha på sig en ful tröja. Den tävlingen vann Aron.

Granar har en viktig funktion i detta hushåll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0