Sportlovsplaner

Ingen som inte saknar grundläggande överlevnadsinstinkter tycker att den här vintern är något att ha. För tillfället försöker jag lova lova mig själv att jag inte ska gnälla på vädret mer, men det går sådär, övertalningsprocessen blir alltid avbruten av ännu en snö/regn/hagelskur. Istället tänker jag på alla andra ställen jag hellre skulle vilja vara på. Malaga där Mff haft försäsongsträning verkar inget vidare, bara regn, regn och åter regn. Nej, det får nog bli sydligare trakter. Massor av människor brukar prata om att de hade velat åka till Sydamerika. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av den kontinenten. Inte Nordamerika heller för den delen. Jag var på Dominikanska Republiken för några år sen och märkte att det här med spanska är överskattat. Det är inte ett riktigt språk. Man klarar sig ändå om man bara ser tillräckligt ensam och förvirrad ut och kan uttala orten man ska till tillräckligt väl för att de ska förstå vart man ska. Då bjuder guagua-föraren en på godis och konverserar utan att förvänta sig svar och tar inte en låtsaspeng mer av en än vad det kostar. Man kanske skulle göra det där igen, resa iväg någonstans man inte vet vart det ligger förrän man sitter på planet. Det hade varit kul. Jag har ju ändå sportlov. Dessvärre verkar det där med att resa vecka åtta inte vara något som är förbehållet mig, ekonomiskt sett iaf. Ska nog köpa en trislott idag så kanske jag åker imorgon.


Det regnade på Dominikanska också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0