Utgångsdatum är överskattat

Jag har känt mig duktig som på moderns inrådan/krav har tagit vitamintabletter nästan varje dag den senaste månaden som ett steg i att inte vara lika sjuk i år som förra året. Så igår när flickorna var här tog jag mitt piller. Lisa kollade på burken och konstaterade att bäst före datum var för sju år sen. 100 tabletter tar alltså lång tid för mig att konsumera. Blem menade på att det var helt meningslöst att ta dem nu eftersom allt av värde rimligtvis var borta. Jag höll inte med och tänker fortsätta ta dem. Man ska inte vara så petig. Om inte annat kanske de har placeboeffekt. Och jag kommer inte att bli gravid vad jag vet den närmaste tiden så om folsyran saknas i dem överlever jag nog ändå.



Kommentarer
Postat av: sofia.

HAHA jag gillar det!

2010-03-01 @ 16:05:11
URL: http://strumpa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0