Grannsämja

Den senaste tiden har jag mer och mer irriterat mig på grannarna som har skitungen som skriker konstant dag ut och dag in. Jag trodde att den bodde rakt ovanför mig, men där finns tydligen inga barn så det måste vara en lägenhet bort, typ över Cissis. Jag undrar mest vad ungen gör hemma alltid. Den det borde vara är för gammal för att inte gå på dagis. Jag föreslår deportation av hela familjen till annan fastighet.

Andra grannar jag har är ännu mer irriterande. När det spelas musik för högt för sent enligt deras mening så går de inte och säger till utan slår med en käpp eller liknande i tak/golv/vägg för att uppmärksamma musiklyssnarna på sin irritation. Musik är inga problem i min mening så länge den hålls konstant iaf. Däremot är det där bankandet något alldeles fruktansvärt störande och det kan jag inte härleda till var det kommer ifrån alls så då blir det att vakna till varje gång de "klagar".

I förra trappen hade jag aldrig några problem med grannar. Där visste man också vilka alla var och halvhälsade alltid lite om man mötte dem på stan eller konsum. Nu känner jag inte igen en enda. Tur att Cissi snart kommer över hit till a också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0