Minusskador

Jag hatar kyla. På riktigt hatar kyla. Och att Skånetrafiken tycker att punktlighet är överskattat gör knappast situationen bättre. En halvtimmes väntan i Skurup är helt värdelöst när minusgraderna för längesen nästlat sig igenom vinterskor med extra sula, raggsockor och dubbla strumpor. När jag kom hem fick jag spola mina värkande fingrar i kallvatten och sakta öka värmen tills jag kunde böja dem hjälpligt igen. Om det går att undvika kommer jag inte heller att lämna lägenheten förrän minst nollan är överskriden.

I skolan gick vi igenom årets debutanter med lite högläsning och så. Denize satt mittemot mig och vi verkade tycka ungefär samma om de flesta böckerna. Hon bidrog också med dagens bästa kommentar apropå Fahrmans Elsas mode: "Varför hugger man ner skog för att trycka såna böcker?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0